Een webinar op maat: hoe doe je dat?

12 april 2018 door Yourwebinar

 

Een duidelijke identiteit is noodzakelijk voor iedere organisatie. Met een sterke identiteit laat je de juiste indruk achter bij je doelgroep. Bij een webinar is het dan ook belangrijk dat je deze identiteit kunt meenemen. Je wilt je huisstijl laten zien zodat je niet alleen herkenbaar bent, maar ook professionaliteit uitstraalt. Maar hoe pas je eigenlijk je eigen identiteit toe tijdens een webinar?

 

webinar op maat

 

Een webinar biedt veel mogelijkheden tot personalisatie waarbij je de identiteit gemakkelijk kunt implementeren. Maar hoe doe je dat precies, een webinar op maat maken? En welke mogelijkheden zijn er voor het personaliseren van je webinar? 

 

Personalisatie mogelijkheden

Al bij de organisatie en planning van een webinar kun je de persoonlijkheid van de organisatie meenemen. Wat dacht je van een simpel logo toevoegen aan de mailingen, een passende tone-of-voice en zelfs de gebruikelijke lay-out.

 

Kleine aanpassingen in de standaard kleuren, lettertypes en of teksten kunnen al veel waarde bieden voor jouw als organisatie. Je bent herkenbaar. Dit zorgt ervoor dat de drempel voor het inschrijven lager ligt bij je doelgroep. Een win-win situatie dus!

 

Richt op wensen en behoeften

Zorg ervoor dat het webinar niet alleen waarde biedt voor jou als organisatie, maar ook voor de deelnemers. Inventariseer waar vraag is naar. Dit kan door middel van een extra veld in het inschrijfformulier. Hierin kunnen deelnemers voorafgaand aan het webinar al vragen kwijt en/of ervaringen delen met het onderwerp.

 

De informatie die je verschaft naar aanleiding van het inschrijfformulier kan de inhoud van je webinar optimaliseren. Door inhoud aan te passen aan je publiek weet je zeker dat je je deelnemers niet zal teleurstellen.

 

Control Your Webinar

Het personaliseren van je webinar kan onder andere door middel van de software die wij hebben ontwikkeld. Control Your Webinar biedt mogelijkheden tot het op maat maken van je inschrijfformulier, verschillende mailings maar ook het evaluatieformulier is zelf op te stellen.

 

Bij het inschrijfformulier kan vrijwel alles op maat worden gemaakt. Van het lettertype tot de kleur, maar ook de velden die je doelgroep moet invullen voor aanmelding. Wil je alleen e-mailadressen verzamelen of juist zoveel mogelijk informatie? De keuze is aan jou!

 

De werking van een green screen

Daarnaast is het mogelijk om gedurende het webinar de huisstijl mee te nemen. Door middel van ons greenscreen kun je een eigen achtergrond kiezen passend bij jouw organisatie en het onderwerp van je webinar.

 

Ook kun je de PowerPoint in de eigen stijl opmaken waardoor het webinar nog meer jouw identiteit krijgt. Daarbij zodra je meerdere webinars organiseert kun je gebruik maken van dezelfde stijl. Hierdoor worden je webinars nog meer een geheel.

 

Geschikte locatie

Je webinar nog meer personaliseren? Kies er dan voor om het webinar op locatie te organiseren. Zo kun je de bekende omgeving gebruiken voor herkenning bij deelnemers. Dit zorgt voor een vertrouwd gevoel, waardoor de drempel tot interactie tijdens het webinar lager ligt.

 

Bovendien geeft een webinar op locatie de mogelijkheid tot live publiek. Op deze manier kun je deelnemers zowel fysiek als virtueel bedienen. Ook kan deze combinatie van fysiek en virtueel interactiviteit opwekken. Wordt er een vraag gesteld in het publiek, dan zal dit ook sneller gebeuren in de livechat en andersom.

 

Ben je na dit artikel enthousiast geworden voor het organiseren van een webinar op maat, of heb je aan de hand van dit artikel nog vragen? Neem dan contact met ons op! Vul het contactformulier in of neem telefonisch contact op via: 020 636 91 78. Wij helpen je graag verder bij de organisatie van een webinar. Of het nu een webinar in de studio of een webinar op locatie is!